Nya framsteg

Nu börjar man förstå att Emma känner igen personer i hennes omgivning. Jätte skönt.
De jag vet att hon känner igen är FarMor och FarFar Linda och Wille MorFar. De personerna träffar hon ofta. Vi va ju i Kinna i Lördag oss MorMor och Åke. MorMor fyllde år. Emma kom i MorMors knä och GALLSKREK. Samma med MorBror Patrik GALLSKRIK. Men det gör hon inte i de personerna som hon träffar regelbundet. Jätte roligt att något nytt har hänt i utvekligen med Emma.

Idag har jag varit på ett möte kl två och sedan klockan fyra började jag och jobba. Så jag lämnade av Emma oss FarMor och FarFar som va så gulliga och va barnvakt ända tills Johan sluta jobbet. Men han stannade kvar där tills jag slutade så vi tog en kaffe när jag kom efter jobbet. Jag älskar deras inglasade alltan. Jag älskar att vara där. det är så mysigt.
Deras utealltan älskar jag med. För det är ALLTID sol där. Är det så där halv mullet hemma hos oss så är det ALLTID sol där. NÄ jag ljuger inte. Så sjukt konstigt. Men i dag regna det nästan när jag va ute och rökte där. Det är super mysigt hemma oss dem.
Dom bor i ett super stort hus. Deras vardagsrum är på säkert 70kvadratmeter. Med ved kamin. Ja det är så fint hemma oss dem.

En annan rolig sak om Emma. Folk har redan dömt mig med en sak om Emma, det handlar om det här med att jag sover med henne. Folk säger att jag kommer få problem med att hon alldrig kommer att kunna vänja sig vid sin egna säng sedan. Barnpsykologen BVC och kompisar tjatar om detta dagligen. Men saken är den att hon sover alltid i SIN säng på dagen somnar ALLTID själv där. När vi lägger henne om nätten så brukar jag lägga mig intill henne och sätta på tven och ligga där och glo på den tills hon har somnat medan Johan alltid lämnar henne i våran säng och sätter sig vid datan när han lägger henne och det brukar gå hur bra som hellst. Så att hon kan somna både själv i våran säng och i hennes säng. PUNK!!!
Igår på BVC tog hon upp det här med att vi ska flytta över henne till hennes rum, HALLÅ hon är inte ens 7mån. Nej tack sa jag bara.
Jag inbillar mig att Emma kommer att bli trygg av detta vilket jag nästan är SKIT SÄKER på.
Jag ska inte rop hej än, men just nu känner jag ett behov att göra så här och då unnar jag både henne och mig själv detta!

Kommentarer
Postat av: mikaela (harelis)

man skall göra det som känns bäst för en själv så länge ingen tar skada av det...Å den enda som kan bli lidande av detta (om ni har otur) är ju du/ni å det valet har du/ni ju tagit så... ja följ hjärtat ditt förr sov man ihop mkt längre pga plats brist å det funkade ju fint...kram

2010-08-21 @ 12:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0