Allt är klart

Så där jag, sista jul klapparna är inslagna i fina påsar och jag har packat för Emma i morgon. Allt är Så klart,Johans kläder som han ska ha på sig i morgon få han i julklapp som vi öppnar i sängen när vi vaknar, Jag och Johan brukar göra så ha några packet i sängen som vi myser med och detta året ska Emma också få packet i sängen med oss. Iaf så är ALLT klar har både stor städat och jul städat (har ju aldrig förståt skillnaden)
Nu är det bara ett PROBLEM kvar, VAD FAN SKA JAG HA PÅ MIG I MORGON samma visa varje jävla jul, Så jag tänkte så checkt att jag köper nya kläder idag när jag va ute en sväng! HAHAHA å jag hitta något som passa lilla damen  NEJ NEJ NEJ, johan blev tokig och sur och tog emma under armen och gick till ett café och vänta på mig! Gick runt på NK lite till känner hur panken kommer och DÄR hänger den, MIN klänning! Kollar lite förskigtigt på prislappen 8799:- Expiditen kom fram och fråga om jag behöver hjälp, Jo tack jag måste köpa denna klänningen annas kommer jag och ångra mig. Hon va så snäll och vänligt mot mig, visa in mig i provrummet. Fick på mig denna underbara klänningen. Kunde ju inte låta bli och köpa den så nu är den bara MIN MIN MIN. Gick sedan till Cafét där Johan och Emma vänta och visa bara prislappen, *SUCK* blev det bara sen åkte vi hem =)
Jo iaf så vet jag inte om jag vill ha klänningen i morgon, kanske ska vänta och ha den på nyår? Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Fröken hallon

Men du måste ju lägga upp kort på skönheten Helena!!! :D

2010-12-23 @ 23:17:41
Postat av: IIdaa

Jag är inte otrevlig nu. Men hur kan du gå köpa en klänning för 9000 när du inte får ett enda öre själv? Du kunde betalt och skänkt pengar till så mycket bättre grejer än en tygtrasa.. Tänk lite nästa gång.. Ska du lära Emma att endast det basta är bra nog? Du verkar ju dessutom stolt över beslutet.. Hade det varit jag som varit Johan hade jag frispelat och tvingat dig lämna tillbaka den. För inte fan blir man snyggare för den är dyrare.. Jag känner mig fin i min klänning sen 5är tillbaka som köptes på rea för 200kr. (Tyckte dessutom den var dyr och tvekade LÄNGE)

2010-12-23 @ 23:20:18
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: M i z c a

Jag hade då aldrig köpt en klänning för 9000:- även om jag hade haft pengarna, men det är varken dina eller mina pengar, Ida. Helena lägger pengarna på vad hon vill. Visst, det känns onödigt, men hon kanske inte tycker det.. och vad har Emma med det att göra? Jag tror ju inte Helena och Johan enbart köper svindyra saker till Emma. Nu blev det en dyr klänning eftersom Helena inte hittade något annat!



Man kan inte jämnföra sig själv med andra jämnt, Ida!

Om du tyckte din reaklänning för 200:- var dyr för 5 år sen är det din åsikt. Det är skillnad på dig och henne och såäven mig. Jag tycker också 200 kan vra dyrt för en klänning, men det är just pga att jag inte har pengarna. Så samma för dig, Ida.



Var inte otrevlig hela tiden, strunt i vad du läser. Ni gillar att störa er på varandra.

2010-12-27 @ 11:14:14
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Fröken hallon

Jag vill inte låta otrevlig nu till föregående skribent, men om hon nu kan få klänningen så varför inte?

Sen handlar det väldigt mkt om kvalitet så ja det bästa är nog, hellre en dyr klänning för 10.000 än 10 trasor för 10.000, så resonerar jag, den för 10.000 kanske man kan ha kvar i 10 år....jämfört med de andra plaggen som man kastar nästa år. Och JA det är snyggare, bara känslan att får ha en dyr klänning på sig...obeskrivlig :)

God fortsättning på er!

2010-12-27 @ 11:14:30
Postat av: eedaaa

en sak bara..

jag jämför med mitt liv.. Jag har aldrig levt i den prisklassen som du gör och kommer aldrig vilja göra det..



Men en sak undrar jag helena, du säger det var dina pengar? Mig vetligen har du varken lön eller mammapengar?

2010-12-27 @ 22:25:08
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: M i z c a

Jag tycker inte ens du skall publicera Idas kommentarer, Helena. Hon stör sig på precis allting du skriver.

Jag tror säkert hon gärna hade levt ett liv med lite fler tillgångar ..



Hon förstör för dig med sina kommentarer, hon behöver inte lämna dom. Jag tycker du skall slänga dom o inte bry dig om henne.

2010-12-29 @ 09:29:36
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0