Det sitter i ännu!!

Har ni som är föräldar tänk på en sak.

När man är gravid särskillt mot slutet så skiter man i sig själv ganska mycket. Man tar på mysbyxor och en kortärmat trölja någon kafta eller så. Man känner sig bara uppstopad ofräch och tjock. Man vill bara ha bort magen och allt ska vara över. Allt är bara jobbigt och ansträngade.

Sedan när bäbisen har kommit ut och man glädjs åt något man haft i magen så länge.Något man älskar ofantligt mycket obeskivligt mycket.....

När man sedan inte få den tiden man vill till sig själv klär man sig precis som man gjort ända sig man va stor och tjock. Smink i ansiktet ja det har man prioriterat bort för längesen. Den enda vännerna man har är duschen och deon.

Jag har ALDRIG förstått mig på mammor som inte klär sig odäntligt. Alltså går ut i mysbyxor och en stor T-tröja som dessutom är ut tvättat för si så där 50 tvättar sen. Foppatoflorna är så leriga och keggiga så man kan tro de har precis kommit från potatislandet. Vidrigt. Men kom på mig här för ett tagsen att jag är precis lika dan!

Jag har alltid varit mån om vad har har tagit på mig vilka skor jag har vad jag har för smink och ALLTID duschat varje dag. Men nu, jag tar på mig det lättaste sminkar mig ytterst lite. Jag ska vara glad om jag duschar varannan dag. Alltid haft högklackat (ja iaf för några år sen)

Teorin jag tror det är att när jag va gravid det sista så sket jag i ganska mycket. Jag tror det sitter kvar i mig själv fortfarande.


Så nu ska jag ta tag i mig själv och allt ska bli som innan. Måste bara köpa grymt mycket mera nya kläder allt jag har är söndertvättat eller trasigt.

I morgon ska jag få fatt på en klipp tid. Håret är så slitet och så matt nu så jag blir rädd. Emma drar sönder mitt hår :-(

Jag vill hitta mig själv igen, jag känner inte mig själv längre.Många som påpekar detta. Var har Helena tagit vägen?

Jag vet en affär i kungälv som säljer mitt favo märke only ska ditt i morgon MÅSTE åka dit!

Kommentarer
Postat av: Siri

Håller med! Man måste försöka och inte tappa sig själv på vägen.

Är det "små tufft" affären heter? Såg att dom hade börjat sälja dam kläder, mkt snyggt!

2010-06-30 @ 21:43:46
Postat av: Helena

Jag vet inte vad affären heter. Det är veromodas gamla affär.

2010-06-30 @ 23:12:42
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Hehe ja vet exakt vad du menar, sket också i hur jag såg ut och hur ja klädde mig när ja gick ngnstans fram tills någon månad sen eller två.

Så nu börjar "gamla" jag komma tillbaka, orkar ta tag i det också nu när man fått in så bra rutiner i vardagen =)

Hoppas att de går lika bra för dig med att hitta tillbax =)

2010-07-01 @ 19:47:18
URL: http://miafiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0