Dag 1 - Presentera mig själv.

Helena Ekberg

Jag är 28år och kanske inte kommit så långt i mitt liv som andra i min ålder men jag är nöjd med mitt liv ändå. Jag är sambo med Johan (36år). Vi bor i ett radhus i Bohus i Alekommun som ligger 2mil norr om Göteborg. Det bästa med Bohus är att man känner att det är som Mark där jag är uppvuxen och född i. Alla känner alla och lite "bondeland känsla". Fast det är två min från den stora staden. Super bra tycker vi.
Jag och Johan har också en dotter ihop som heter Emma och är 9½månad. Sen våran söta lilla Tajson också, En king chalse kavaljer hund.

Intressen

Shoppa, hud och hår vård. Älskar att göra mig fin och bry mig om mitt utseende. Jag älskar att höras och synas. Ett annat intresse jag har är att pussla ett 1000 bitas pussel lägger jag på ett par dagar. Jag tycker även om kläder som är ett stort intresse. Jag lägger alldeles för mycket pengar på både kläder och smink.
Laga mat är också något som jag älskar att göra, synd bara att jag är för lat för att göra det så mycket hämt mat blir det här. Men när jag väl gör man vill jag att det ska läggas tid och enegi på det. Färska och goda råvaror är A O för mig.
Dricka kaffe latte på stan är väl livet?!

Jobb och kariär

Jag är ju mammaledig just nu för Emma och planerar att vara det iaf till sommaren eller till hösten. På sidan av jobbar jag som konsult på ett företag med hud hår och smink. Det tycker jag är grymt kul och hålla på med. Vi går på utbildningar umgår och tjänar massa pengar. Jag vill komma igång med ett företag, alltså bli egen företagare. Jag vill öppna ett städbolag men känner just nu att jag inte hinner med det. Det räker att vara mammaledig och konsult.

Kompisar och umgänge

Jag umgås med många mammor som också är mammalediga. Sen har jag min söta LINDA en sådan vän växer inte på träd. Jag älskar att vara med henne. Vi har så kul ihop. Just nu är hon hemma fru och varit det ett jävla tag, skit bra för då är vi ju hemma båda två och kan ses när vi vill.Hon är bland de rikaste vännerna jag har. JENNY är en av mina alldra bästa och älsta vän jag har. Nu bor ju vi 7mil ifrån varandra så vi träffas inte så ofta men är det något så kan jag prata med henne om ALLT. HANNA jag vet att jag är Hannas förebild, Jag vet att hon ser upp till mig och lyssnar på mig.
KRISTINA Jag har lärt mig grymt mycket om livet, hon är en klok kvinna för at tvara så ung.
MAMMA GRUPPEN FRÅN GBG Hur skulle jag ha klarat mamma rollen utan er fantastiska flickor!? Jag är så oerhört tacksam för att jag har fått chansen att lära känna er och träffa er, dela med mig till er om sorlighetet och glädje! Så roligt att vi kan ses utan bäbisar också.
CAMILLA Min galna älskade vän. Vi har värkligen saker gemensamt, Vi har skrattat gråtit busas och skojat tillsammans. Du och jag har bygt band jag och du. Du är den mäst crazy människan jag känner, du och jag har ALLTID roligt ihop. Saker jag och du har gjort tillsammans är något man kommer att sitta på ålderdomshemet och antingen skratta åt eller skämas över =)




Hmm undra hur mycket man skulle skriva varje dag. Men det här räker nog för idag.

I morgon ska jag skriva om min första kärlek!

Kommentarer
Postat av: M i z c a

Om jag hade haft annat garn hade jag gärna gjort det! Om du skickar garn till mig så kan jag sticka en mössa åt dig ;)

2010-11-17 @ 10:44:23
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Lindish

Härliga söta människa.. Va mkt bra grejer du skriver om dina vänner. Det är VI som skall vara lyckliga som har dig. Pözz

2010-11-18 @ 21:25:42
Postat av: camilla

Hehe ja du.. Kan bara säga det samma.... Vi har ett band som nog aldrig kommer att gå av. Och Jaaa absolut! Våra stunder å påhitt å galenskaper slår alla rekord.... Men satan va jag saknar den tiden. Tänk om man kunde få uppleva den tiden igen. (men bara den roliga tiden) Sorgetiden kan ju vara kvar i hjärtat. Men vi var allt ett galet par. Undra vem som kom på allt egentligen. Eller va det så att din hjärna och min hjärna skapade nån slags korts slutning som gorde att våra ideer blev verklighet.... Men i vilket fall som helst så va det en galen underbar och otroligt rolig verklighet

2010-11-20 @ 18:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0