Frågor om bloggen!

1 - Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat i många år på olika sidor.


2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? 
Jag vill genast börja blogg eller som man sa innan skriva dagbok.


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Busigsida

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Att jag skruter för mycket

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Jätte många bloggar, jag älskar att både att blogg och att läsa bloggar

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Nästan bara dagboksbloggar.

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
http://eedaaa.blogg.se/ http://rodeback.blogg.se/


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. 
Jag är unik finns ingen som mig :-)


9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Min familj tycker nog inget, Johan hatar det men mina vänner älskar min blogg! :-)

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ja, det tycker de. Mer än väl!

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag vill inte gå in för mycket på mitt privat liv. Jag tycker jag är ganska öppen i min blogg. Mer öppen än andra är. Om jag inte va så öppen vet jag inte alls vad jag ska blogg om. Jag undanhåller ganska mycket av mitt privat liv ändå.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Mitt och Johansförhållande, för att det tycker jag är för privat, Jag vill inte heller lägga ut hur jag mår, Om tex jag mår dåligt, varför jag mår dåligt och så också för privat.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Svår fråga ju, vet inte alls vad jag ska svara. Jag är jag och jag berättar ju om mitt liv.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Ja man får väl en uppfattning iaf. Inte att man kan lära känna någon.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja absolut, man får ju passa sig vad man skriver.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar

Både JA och NEJ


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Om jag har!


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Jag talar bara för mig själv, jag kan vara ganska klatig och skriva något, folk blir upp röda och arga. Men jag kanske förklarade fel. Att det blir missförstånd. Jag förklarar fel.


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Jag hoppas på det.

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Alla som vill svara får gärna göra det. Kommentera inlägget om att du svarat så går jag in och läser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0