Ändrade planer + helgen!

God kväll!

Det blev en fika oss june och Daniel nu i kväll. Så Emma och Emmy fick leka lite.


Ang lägenheten i mark, Så ska jag tacka nej till den, Johan fick rätt. Han vill köpa en lägenhet som vi kan hyra ut i andrahand. När vi inte är där. Han vet bäst och det är ju ändå han som ska betala. Så jag ger mig. Men det hade varit bäst att ta denna lägenheten för den ligger super nära mamma. Blir ju inte så långt och springa emellan om ni förstår.

Igår va vi på tre rättes middag med champangeproving oss Johans mamma och pappa. Johans syster med familj va där med och så va Johans systers killes föräldrar med också. Super trevlig och mysigt. Linda kom och hämta oss efter åt.
Champange provingen va la så där jag tycker inte om det så mycket men det va coolt att uppleva det. Vi fick smaka fyra sorter.

Annas i helgen har vi inte gjort ett piss varit och handlat lite och så.

Sen det bästa av allt, Vi har ingen krock kudde fram. Jag har alltid trott det, eller så har jag bara fått för mig det. Att det skulle vara en där. Men det finns inget märke eller inget inristat i "plasten". Så nu ska jag flytta fram Emma ÄNTLIGEN men jag kan ju inte det här med bilstolar så mycket. Det finns inga krokar framtill alltså under instrumentbrädan, Kan man spänna fast remarna under passaskerarsättet? Eller hur gör man? Eller går det inte att ha stolen där bara för man inte har krokarna under instrumenbrädan? Snälla svara på min fråga är ni söta =)

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Du skrev ju att kontraktet är påskrivet?



Sen undrar jag hur ni tänkt hyra ut? Om ni ska använda lägenheten någon gång i månaden tex, då kan ni ju inte hyra ut.



När man hyr ut så bor ju en människa där, var ska hen vara när ni är i lägenheten under en helg?



man kan ju inte hyra ut en lägenhet som man själv ska använda regelbundet.

2010-10-10 @ 22:52:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

...och ja, om du har bilbarnstolen i framsätet så fäster du remmarna under sätet som stolen står på. Man fäster alltså bilbarnstolen på samma ställe som när den är i baksätet.

2010-10-10 @ 22:53:21
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Man kan ju hyra ut till någon som väntar på något annat under tiden, skit bra.. Det finns ju massa här runt i Marks-Kommun som vill ha en landningsplats för övernattningar..

Annonsera om det i Markbladet så tror jag att ni kommer fixa det :)



Den lägenheten är ju super duper stor, det hade ni inte behövt ha, men det är ju ni i ett nötskal..

Ha de så bra så hörs vi. kramar

2010-10-11 @ 16:54:46
Postat av: Fröken hallon

Att köpa lägenhet är säkert en bättre investering än att hyra.



Men om du köpt en ny barnstol så finns väl instruktioner med Helena? Är det med eller utan isofix?

Tycker nog att ni ska läsa dom så det inte far illa med lilla Emma.

2010-10-11 @ 17:28:57
Postat av: IIdaa

Undrade samma som beckah. . Ni kan ju inte bara kräva och få vara där några dagar i månaden. De bor ju ändå en människa , eller flera där.. Nyfiken bara.:)

2010-10-11 @ 18:38:51
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/
Postat av: Bettan :)

Hej tjejen..!!



Verkar som att Beckah och Ida vill veta varje liten detalj om va som händer...

Huvudsaken är att ni har tänkt på det bästa alternativet och köpa lägenhet istället för att hyra..

Man måste slänga pengar på riktiga grejer och inte massa godis OCH annat blask..



Kramar på dig Helena!!

2010-10-11 @ 22:15:39
Postat av: iidaa

Bettan: Jag vill inte veta varenda liten detalj utan jag bara undrade..

Jag som bor i kommunen vet att de inte är det lättaste att skriva kontrakt ena dagen för att nästa ångra sig..

Men har man så gott om pengar så man kan sprida dom runt sig så är det upp till dom, men jag hade nog hellre lagt dom på nåt vettigt.. än o betala för en lägenhet som bara kommer stå o samla damm..

för inte ofta man hör att dom är i kommunen

2010-10-11 @ 23:15:52
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/
Postat av: IIdaa

Fick du löst det med barnstolen?:) och är du helt hundra att det .inte sitter en krockkudde ändå utan att det är utmärkt. Vet dom som gjort koll själva men ändå valt att en verkstad ska kolla och då var det en ändå:s vill bara du ska vara säker:)

2010-10-12 @ 01:00:53
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Bettan; det kan ju bero på att Helena skrivit själv att mycket av det hon skrivit i bloggen är påhittat och då försöker man ju få reda på vad man ska ta som sanning och vad som är påhitt för att fylla ut bloggen.



Jag vet hur Marks Bostad funkar och om de skrivit på kontraktet som Helena skrev att de gjort så är det lixom inte bara att ångra sig. Då får man säga upp och ha uppsägningstid på 3 månader.

2010-10-12 @ 04:25:49
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Bettan

Ida: Om man har gott om pengar så klart man ska använda dom..



Beckah: Detta om lägenheten, det stämmer.. jag va med henne

2010-10-12 @ 19:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0