Vilken härlig människa :-)

Jag har hittade för ett bra tag sen en blogg om en tjej som bor i Björketorp och heter Marica. Jag följde henne lite si så där, men sedan upptäckte hon nog mig mera och börja kommentera mina inlägg. Men jag va dålig och läsa hennes blogg.Men nu hänger jag med i hennes liv dagligen. Hon har många funderingar om typ massa spännade saker och roliga inlägg på massa konstiga saker. Hennes video inlägg är bäst. Jag är inpad av tjejen att hon "vågar" lägga upp video inlägg. Det skulle inte jag "våga" jag blir så nyfiken när hon lägger upp ett och måste kolla med en gång :-)

Det har varit ett "blogg-krig" mellan mig och en annan tjej. Det har pågått ganska länge. Hon säger att jag har förändrats och att hon inte förstår att man kan förändras så som människa bara för man hittar en kille med pengar. Hon är avundsjuk men hon kan inte erkänna det och det stör mig så jag får ont i tårna.

Att jag för ett bra tagsen skrev att jag ljuger mycket i min blogg va ganska korkat skrivit, jag hade väl förhoppningar om mera bloggläsare pga inlägget som jag länkade till på många ställen. Det funka inte. Dan efter såg jag att statistiken inte hade blivit högre så jag gick tillbaka till att inte ljuga. Allt i min blogg är 100% sanning. Fattar inte hur korkad jag va och göra det inläggdet då.

Men över till marica nu. Om jag förståt saken så har hon en ganska stor blogg. Så klart att jag vill tipsa er och läsa den bloggen.

Jag fick en så fin kommentar av Marica härom dan!

"Jag tycker som så, har man möjligheten på detta sätt som Helena faktiskt har så förstår jag inte varför man inte kan unna sig saker. Jag är klart avundsjuk då jag också gärna hade haft 12-14tusen istället för mina max 8000:-.. jag hade ärligt talat levt bättre o mått bättre då eftersom jag inte hade behövt oroa mig för räkningar m.m.
Men nu har jag det som jag har det och jag får helt enkelt vara nöjd över det, jag har åtminstone tak över huvudet :)
Jag är glad för Helenas skull, jag missunnar henne inte detta.

Om man har pengarna, varför kan man inte köpa nya skor om man tycker dom är omoderna? Har man inte pengarna får man kanske tänka om. Men i Helenas fall kan hon handla och då skall hon göra det.
8000 är nog inte enbart till mat, hon skriver ju att det är blöjor, välling, rengöringsprodukter, shampo medmera.. det kostar på och vill man ha bra märke på sakerna får man betala därefter.

Även om folk skriver att dom inte är avundsjuka är jag mer än säker på att en del kommentarer grynnar sig just i avundsjuka men man vågar inte erkänna det.
Klart som fan att jag också vill leva bra, jag är avundsjuk. Men man kan inte vara missunsam mot andra som har det bra, gläds åt dom istället."

Hon har ett varmt hjärta och älskar barn. Hon har/jobbar på dagis. Vet också att hon jobbat på något städbolag i varberg? eller va det Ullared?

Här kommer en länk till henne http://rodeback.blogg.se/

Läs och njut :-)

Kommentarer
Postat av: M i z c a

Vad du är gullig Helena.. Tusen tack för dina fina ord, det gjorde mig jätteglad!



Jag städade åt ett städföretag som har sitt kontor i varberg, men uppdraget var i Ullared.. så jag städade i ullared men var anställd av företaget i varberg ;)

2010-10-29 @ 14:19:49
URL: http://www.mizca.se
Postat av: iidaa

Du kan verkligen inte inse att jag inte är avundsjuk på hur du hanterar pengar?

jag stör mig bara på att du har förändrats så totalt, och att du ena stunden fick massa hjälp från kommunen vissa perioder gick på soc [ja, du betala tillbaka], men jag är INTE avundsjuk.. jag lovar dig, hade jag varit det så hade jag sagt det..

jag är glad att jag får spara till grejjer så jag känner att dom är MINA och att jga inte fått pengar av någon annan..

2010-10-29 @ 14:24:46
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Helena

Ida: Du tror inte att jag och Johan sparar också till saker och ting?

Tror du på fullaste allvar man bara kan köpa allt på en månad. Vi sparar till resor bilar kläder osv. Du tror på fullaste allvar att jag får alla pengar av Johan, Nej Nej Nej. Kommer du ihåg att jag säljer hud prudukter. Ja där kännar man ganska bra om man lägger ner tid. Vilket jag har gjort nu ett tag.

Johan betalar så klart ganska mycket men vi håvar in pengar båda två.

2010-10-29 @ 14:42:38
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: M i z c a

Vart får du pengar ifrån just nu Ida? Sparar du dom?

Jag tror inte det av det jag läst mig till.



Om man inte är avundsjuk så reagerar man inte på det viset som Ida gör. Man drar inte upp saker på detta viset. Om Ida hade haft samma möjlighet som dig, Helena är jag säker på att hon hade gjort samma sak. Då hade dessa åsiker hon har just nu inte kommit ut till ytan.

Det är väl skitbra att man slipper bry sig om att vända på varenda krona för att man skall klara sig.



Pengarna Helena får av sin kille är ju pengar han hade lagt på samma sak som Helena gör. Skillnaden är att han själv slipper handla, köpa kläder, m.m!

2010-10-29 @ 14:53:46
URL: http://www.mizca.se
Postat av: iidaa

varför pratar ni om mig? :O

Det kallar jag inte fare play!



men anser ni att ni får ut något av att sitta och prata om mig så varsågod..



jag får mina pengar från ingenstans.. Jag får leva på min stackars mamma..

2010-10-29 @ 15:23:13
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: iidaa

Förresten Marica : svårt o spara pengar om man inte har några.. annars hade jag gjort de..

2010-10-29 @ 15:57:40
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: M i z c a

Jag skriver om/till dig eftersom du besvarat kommentarerna här..



Om du tvingas leva på din mamma så köper man väl inte dator, hårfärg, flera olika skor och dvdfilmer.. ? Köper man inte det mest nödvändiga om man inte har pengar?

2010-10-29 @ 22:05:43
URL: http://www.mizca.se
Postat av: M i z c a

Ida.. Du skriver till Helena att du inte är avundsjuk på hennes leverne, att du hellre sparar ihop så du kan köpa saker för dina pengar och inte leva på någon annan .. hmm. Vad kallar det du besvarade mig då.. ? Du lever ju på din mamma.

2010-10-29 @ 22:07:06
URL: http://www.mizca.se
Postat av: M i z c a

Ida.. Du skriver till Helena att du inte är avundsjuk på hennes leverne, att du hellre sparar ihop så du kan köpa saker för dina pengar och inte leva på någon annan .. hmm. Vad kallar det du besvarade mig då.. ? Du lever ju på din mamma.

2010-10-29 @ 22:07:08
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Hanna

Du försäger dig själv IDA.... Jag håller med en annan person här på bloggen som skrev till dig här en annan gång.. *prata inte om "dina" pengar* och att du är så fattig att du inte ens kan köpa en jacka osv..

Jag har haft det knapert för några år sedan också med ekonomin, men jag går ju inte ut och "skryter" om det precis...

2010-10-29 @ 23:19:34
Postat av: IIdaa

Alla: jag har inte fått pengar sen juli.. Jag ha fått leva på ett arv jag fick. Dessutom har mamma fått hoppa in och hjälpa mig med pengar. Ja, jag köpte hårfärg, den gick på 60kr för två paket.. Mamma stod för dom.. Jag är inte någon rik människa . Och jag vet samtidigt att jag spenderar mina pengar "fel" men det beror helt på vad jag prioriterar.. Men jag orkar inte diskutera min ekonomi med er längre. Jag lever mitt liv och ni erat.. Jag yttrade mig EN gång och sen har jag fått skit! För varenda åsikt

2010-10-30 @ 03:51:31
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: M i z c a

Kanske för att vi inte riktigt förstår vart du står med dina åsikter, Ida.. ena studen skriver du en sak, andra något helt annat..

2010-10-30 @ 14:38:06
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Hanna

Ida: du har inte bara nämnt EN gång.. Flera gånger, och inte bara på Helenas blogg!!!

2010-10-30 @ 23:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0