EMMA

Vet ni vad det är idag (som jag kom på precis nu) JO barnbidraget kom idag :-)


Vi sparar barnbidraget till Emma på ett farmtidskonto. Ett konto hon inte får röra innan hon är 18år. Då kan hon köpa en bil, köpa möbler till sitt hem eller om hon vill fortsätta spara så får hon det.
Räknade ut det att 200,000 tusen får man till var barn mellan 0-man är klar med skolan. Gud va pengar. Tänk då hur mycket barn det finns i sverige som får barnbidrag. Tänk vad det kostar för sverige.


Emma kommer att få sitt körkort av oss. Det är väl det minsta man kan hjälpa till med. Förutsatt att hon inte börjar att röka. Alkohol är en helt annan sak. Ansvar och frihet ska vi köra med i vår uppfostran.

Får hon bra betyg i skolan ska hon få pengar för varje G VG MVG det kommer att peppa henne att lyckas. Jag önskar över hela mitt hjärta att hon fixar skolan och bli något bra, något HON tycker är roligt. Bara hon inte blir som mig. Tur jag har kunskap med detta att jag peppa henne på mitt sätt. Johan längtar så efter att få angasera sig i skolan och hennes framtid!
Men just nu in riktar vi oss på en underbar liten fantaskik liten krabbat.

Har jag berättat att hon vet var lampan är? Frågar man "var är lampan" och hon tittar upp i taket. Håller på att lära henne var blomman är, det står på bordet men det går inte lika bra. Hon tittar upp i taket när man frågar "var är blomman" =)

Kommentarer
Postat av: IIdaa

Oj, det är bra gjort och kunna spara varje barnbidrag:)

2010-09-21 @ 01:33:23
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/
Postat av: Linda (Nellies mamma)

Jag förstår hur du tänker men ändå inte! Som din livssituation ser ut nu så är det val säkert helt rätt för dig. Och nä man kan inte tänka på grannen.....men man kan tänka på att ens livssituation kan ändras på en natt, man kan bli sjuk, separera, ect ect..... detta gör att jag tycker att man skall tänka ett steg längre! Ok nu får man mer i plånboken....NU men om något av det jag skrev tidigare inträffar då står man där med skägget i brevlådan. Kanske blir man utförsäkrad från FK eller så står man där arbetslös och då är det inte lika roligt längre. Bara en tanke!

2010-09-21 @ 11:22:55
Postat av: Linda (Nellies mamma)

sorry...la kommentaren på fel...det skulle varit på blogg inlägget innan...S

2010-09-21 @ 12:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0