Mellanmål!

Frukt är ju jätte viktigt för barn och även vuxna. Jag och Johan har alltid haft frukt hemma något vi tycker är gott. Brukar oftast ha päron äpple vindruvor melon och bananer. Lätta att bara ta en frukt och smaska på.
Så fruktfatet är nästan alltid komplett.

Jag ger Emma två frukter om dan. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. Banan är favoriten för henne och det är väl nästan alla barns favorit. Banan går alltid hem oss barn. Hon får även alltid efterrätt både till lunchen och middagen. Det kan vara någon puré eller någon frukt. Emma äter jätte mycket frukt vilket jag tycker är jätte bra att vi fått in i system.
Jag har grymt mycket bär i frysen. Blåbär vinbär jordgubbar lingon och Hallon. Funderar på att göra efterrätter av det. Men hur gör man? det blir ju bara någon sylt att allt. Kan man inte göra något gott av det. Några förslag?

När jag träffa June på Backaplan förra veckan hade hon gjort Äpple med kanel i till Emmy. Det va så jag menade med bären. Snälla hjälp mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0