Trött och sjukt barn

Jag har kommit in i någon koma tid. Jag är så sjukt trött och det är inte så konstigt när man inte får sova någon lägre tid någongång.
Emma har blivit förkyld igen och kan knappt andas när hon sover. Hon sover inga längre stunder om natten. Igår börja hon med någon hosta också. Host host. När hon sover och hostar så hostar hon och så vaknar hon. Emma har fått sova på min mage om nätterna och då ligger vi mage mot mage och jag sover väl så där. Ganska mör i kroppen när man väl ska gå upp.
Jag va på Apoteket i måndags och köpte en sug som man ska suga ut snor ur näsan, sämsta jävla skiten jag varit med om. Funkar ju inte. Hörde från en annan mamma att man ska ha en näs frida istället att den är bäst, ska försöka få fatt på en sådan.

Annas så händer det inte så mycket. Igår va vi på ÖF och idag ska vi ev till Kristina, vi får se om hon hör av sig. Igår och i förrgår va jag med Linda på kvällen. Vi drack kaffe och så. Känns så skönt att komma ifrån lite. Men min största önskan är att få SOVA! Johan jobbar ju om dagarna och han har hjälpt till om nätterna ändå. Han är totalt helt slut han med.Han sover nu efter att han fick ta henne vid halv fyra i natt så fick jag sova till halv åtta och sedan stiga upp. Nu är han hemma i morgon och sedan hela helgen känns så skönt när vi delar på det. Jag har inte sovit riktigt i någon vecka nu och det tar på krafterna så jag har inte orkar att blogga.

Just de, efter babysimmet i Tisdag va vi mammor och fika efter åt precis som vanligt, vi åkte in till ett kafe i Kungälv och de hade värmeljus tända på borden och lite över allt i lokalen stor nytta när det va DAG! jag såg ljuset på bordet där jag stälde skötvästan men i all hast glömde jag det och där står den och brinner. Hela locket blev ett STORT hål. Så nu måste jag köpa en ny, inte för att det gör något jag hade ändå planerat att köpa en. Jag vill ha en med en dragkjedja. I min gamla hade jag många fack i väskan. innefack alltså. Man hitta ju aldrig något för man kommer ju inte ihåg var man la något, så jag vill inte ha så många innerfack i den nästa gång.


Jag har även framkallat kort på Emma. De kom igår så nu ska jag klippa och klistra ett album till henne. Jag ska köpa ett svart album med svarta sidor och skriva med silver penna. Snyggt va?

Jag ska även få in lite kort i hennes "första året bok"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0