Valet 2010

Nu har valet gått tills sitt slut.


Jag firade segen för den blå sidan som får sitta kvar. Med massa vin. Jag kände mig aldrig full igår men jag är desto mera bakis idag.


Det va en person härom dan som hade skrivit ett status om något med politik att göra (Ja du vet vem du är). Det blev lite debbat och sedan tog hon bort inlägget fatta aldrig varför. Hon svara inte på frågorna hon fick iaf inte den jag skrev. Hon tyckte det va konstigt att jag hade fått från röd/grön till blått. Bara för jag hade fått sällskap. Ja?

Svarar på det här.

Om man säger så här, När jag rösta sist 2006 va jag ENSAM, alltså jag bodde själv och hade aktivitetsbidrag och att jag rösta på rött då och tyckte sverige skulle vara kvar som ett "bigragsland", Jag va egoisk som man ska va när man röstar. Men då hade jag inget liv heller.

Nu idag har jag mål i livet jag ser mitt liv på ett helt annat sätt. Jag har fått barn och har en sambo. Då tänker man väl egoiskigt igen eller? Nu tar jag ett dåligt ex, jag kan ju lixom inte tänka på grannen om hon/han är rasist kan ju inte jag vara "snäll" och rösta på SD bara för det. hoppas ni fattar poängen.

Jag sa härom dan att OM alliansen får vara kvar ska jag öppna ett städbolag inom 5år. Blir det Röd grön regering ska jag sjukskriva mig. Så nu vet ni vad jag har och göra.  Tur att inte sverige blev röd grönt. För nu kan jag uppfylla min dröm! Att öppna något eget :-)

Nu vaknade emma får åter komma med detta


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag röstar för mitt land skall få det bra ,inte för egen del.Med de blå har vi snart ingetfungerande land kvar.

2010-09-20 @ 13:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0