WILLYS VS MAXI

Skulle ju visa Emmas snygga nya zara tröja har inte glömt bara tiden som inte räker till.
Vi bohusmorsor har nu börjat med något. Har man inget att göra så göra så kan vi mammor roa oss ganska lätt om man har fantasi. Vi håller på att övergå att handla från MAXI till WILLYS. Ska se om man sparar mera pengar på detta vis. Alla pratar ju om hur jävla billigt och bra det är där. Vi har hållt på ett tag nu. Löning idag för sverige och jag och en annan mamma skulle vara smarta och handla igår, inget folk ingen stress. När hysteriska fattiglappar ska handla idag. Hela butiken hade ju packat upp allt igår inför lönen igår. Vi kom dit vid 8 igår kväll lugnt och skönt gick vi och plocka och gämförde varor. Vi tyckte att vi hade gjort något himla bra, just handlat billigt. Men icke 1200 hadnlade jag för och den andra mamman för 800. Fick inte så himla mycket. Fördelen men MAXI är att det är frächt och MYCKET bättre varor än den skiten man köper på willys. Inte ens påsarna håller att packa i utan de går sönder på srört. MAXI har deremot själv scerning och mycket bättre vagnar. WILLYS vagnar håller knappt ihop. Maten på WILLYS är skit, dyr skit medans MAXIS mat är dyr men ändå mycket frächare. Gämför frukt och grönt med WILLYS och MAXI. MAXI har mycket mera än WILLYS och WILLYS har rutten frukt medans MAXI plockar bort den rutna frukten. MAXI har alltid någon personal ute i butiken morgon som kväll. WILLYS personalen hittar du bara i kassan.  Inget possetivt alls med SKIT WILLYS!!

Kommentarer
Postat av: Eedaaa

Där måste jag säga emot:) här ser man minst en personal ute på golvet per avdelning på willys sen dom gjorde om. Finns telefoner utsatta i butiken om man behöver veta något och man inte ser någon just då:) perfekt.. Willys för mig är billigare än ICA:) men det är ju olika från håll till håll.. Men det är rätt charmigt och vara fattiglapp på löndagen..:) man ser mycke kul folk i affärerna. För alla har inte den möjlighet lyxhustruarna har:)

2011-02-25 @ 19:27:10
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag handlar ALLTID på Willys, och skulle garanterat göra det om jag hade mer pengar också. Att ni har en dålig willys-butik i Bohuslän, behöver ju inte innebära att alla butiker i Sverige är likadana. Jag själv bojkottade ICA och alla deras underbutiker när det var såna problem med deras kött härom året. DÄR kan vi snacka ofräscht, deras kött var inte bara vidrigt, det var farligt också.

2011-02-25 @ 22:48:04
Postat av: Mizca

Jag gillar Willys som vi har här.. Väldigt bra mat, fräsh och inte så farligt dyr och personalen är trevlig och man ser hur mkt personal som helst ute på golvet =)

Synd att ert Willys är skit, men det är väl från butik till butik då.. ni har fått ett måndagsexemplar 0)



Men jag tycker Maxi har mer utbud än Willys på vissa saker, det är roligare att gå och handla på Maxi än på Willys måste jag säga, finns ju kläder, skor, leksaker m.m .. som inte finns på willys.

2011-02-26 @ 16:08:25
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0