Ångesten är bara för mycket för mig!

Dagen gick till slut bra, jag har fått två riktigt stora ångest ataker den ena fick jag precis innan jag och Linda skulle iväg och den andra fick jag nu ikväll. När jag städa lite nere. Som tur va hade jag Hanna i luren som lugna ner mig. Jag får sådan ångest att jag inte knappt kan andas till slut, Jag små andras drar ner luft till lugnorna i små omgångar. jag kan inte ta ett djupt andetag utan bara "små andas" det enda jag vet är att det släpper efter ett tag. Ibland kan ångest atakerna hålla i sig i flera timmar ibland bara några minuter. Precis när jag känner att de är på gång får man panik av att inte kunna andas. Panik att DÖÖÖÖ!!! allt övergår till lätt hyperväntilering. Jag kan inte förklara det på något annat sätt. Ångest för mig sätter sig ibland som spänband överbröstet och ibland att jag inte kan andas.

Hoppas på imorgon att Johan åker iväg med Emma så jag får vara själv, Att de lämnar mig i fred bara. Hällt hade jag velat att de åkte på ett par dags semester så jag få vara för mig själv och bara vara......






Kommentarer
Postat av: Mizca

Skickar en kram.

2011-06-10 @ 14:19:54
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0