I´m Back!

Nu har folk tjatat igäll mig om att jag ska börja blogga igen och ingen mera än jag är väl sugen på det....
Många gånger jag har känt å nu vill jag blogg eller att jag vill skika mms inlägg.
Så nu sätter jag fart igen på detta.
Min vår har varit oerhört omtumlad. Jag har och har haft mycket med mig själv just nu. Hela min framtid står på spel. Jag vill inte än gå in mera på detta. Mer än att jag väntat 7år på att detta ska hända. Jag är så oerhöt tacksam för att just jag har fått göra detta och att jag snart ska få bukt med mig själv och kunna gå tillbaka till ett vanligt liv. Ni som känner mig sen många år tillbaka vet att jag har psykiska problem med tvångstankar tvångshandligar och mycket ångest och deprotioner. Mina tvångs beteenden blir bara värre och värre. Å inte prata om mitt kontrollbehov.
Allt måste vara på ett vist sätt ni vet just den saken ska vara där och just den saken måste jag ha kontroll på annas funkar inte jag och allt blir som ett kaos som övergår i tvångshandligar och tvångstankar. Detta är något som jag har valt att inte prata om i MIN blogg, något som är ganska privat och känsligt och oändligt jobbigt.
MEN skit samma om det.
Nu ska jag se framåt och få hjälp eller jag får hjälp med det men ver inte riktigt hur jag ska hantera det och sortera in det i just min vardag.
Emma är nu 16mån och har tagit sina första stplande steg. Hon vågar inte riktigt eller vänta hon tycker nog det går fortare att krypa. Jag ska även börja pottränna henne nu över sommaren och har köpt en potta till henne (den billigaste på Ikea) jag räknar ju inte med att hon ska bli torr innan nästa sommar men hon ska få känna på lite hur det är utan blöja. Just nu har vi "tränat" på att bara sitta på pottan och gjort det till en rolig och bra sak. Hon tycker inte riktigt om "hål" som blir under rumpan. Men vi tränar vidare......
Så nu sätter vi igång bloggen igen.

Kommentarer
Postat av: eedaaa

Välkommen tillbaka :) Har saknat bloggen :-D

2011-06-05 @ 23:44:40
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul att läsa igen.men helena jag har förstått att du haft nån psykisk sjukdom.men det går att bli frisk.jag vet jag har vart i botten men nu mår jag bra.kram monica

2011-06-06 @ 09:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0