Helt rätt!!

Här kommer pricken över i:et!!!
Jag har berättat om detta innan. Jag tycker det är svårt jobbigt och krångligt att blogga.OM jag bloggar om något skla jag ALLTID få höra massa kommentarer om allt. Jag är rädd för att blogga om MINA åsikter min vardag.Detta är lixom min vardag. Lyx och glamor!! Jag kan väl inte sitta och ljuga om saker och ting i bloggen bara för att jag inte ska få massa kommentarer om att folk är avis på mig.......
Att lägga ner bloggen finns just nu inte i mina tankar. Jag vill kunna blogga utan att få en jävla massa avis kommentarer!!!
IAF så har en kompis till mig på facebook skrivit en kommentar om väsk inläggget.Hon ville att jag skulle lägga ut den i ett inlägg. Ditt ord är min lag!!!
Felet med en viss kommentar hadlar ju om att någon tycker att man ska ge till välgörenhet i stället för att fylla på sitt intresse. En som har råd och möjlighet att ta hand om sitt intresse. Och en annan som oxå har råd(Eftersom sakerna finns) men hävadar att den inte har råd. En som har en lite bättre ekonomi och en som hela tiden klagar på att den inte har råd för hon är bidragsberoende. Säger väldigt tydligt att hennes väskor inte kostat mer än 100 kr å hon kan ha dom i 10 år. Men nu är ju inte hennes intresse väskor utan teknik. Sätt dom två sakerna jämte varandra. Lämnar man en sån kommentar på väskorna å hela tiden talar om att man lever på soc å så sitter man själv på ett teknik berg som jag aldrig skulle ha råd med. Allt handlar ju om vad man själv prioriterar i livet... Å sen spelar det ju ingen roll vem som betalat. Men att leva på soc å skattebetalare ska hjälpa nån som sitter på ett teknikberg för att det är ett intresse... Det tycker jag är fel. Skulle jag få en bil av min pappa och jag skulle leva på soc så skulle dom säga sälj bilen. Helt ok tycker jag och många andra. Men att sitta med såpass mycket teknik å leva på soc är det verkligen rätt. Å sen tycka att dom som har lite mer pengar ska ge bort sina ist? Hur tänker man då? Sälj tekniken så behövs det inte så mycket i bidrag. Kan ju sjäv säga att saker jag har haft i överflöd dom har jag fått sälja när det varit sämre tider. Å då pratar vi inte stora pengar. Vi pratar om summor som är stora när man ligger 100 minus på kontot....Om jag sätter in mig i denna disskution oxå Rökar- Japp. (alla har nån last) Platt tv- Nope lånat en tjock tv av en vän. Nyare mobil.- Nja för min del, men den är snart 3 år. Hyfsad dator-nope rena skräpet. Kamera/systemkamera- nja jag har en kamera i mobilen, tv-spel av olika slag- nope inte ett enda,dvd filmer- ne inga alls. dvd spelare- ja en jag fick föe att dom köpt en ny. Möbler. Nja en fådd soffa å bord resten är 15 år gammalt. Och jag lever oxå på existensminimum så jag vet hur det är. Ensamstående med tonårsbarn. Det är tufft. Men jag har givetvis oxå guldkorn, men inte så stora. Och det jag är mest stolt över är att jag har ett sparande. Å det finns utrymme för det även om man lever på normen. Kanske inte många hundra i månaden. Men på ett år så blir det några tusen. Det jag vill få fram är att man ska vara glad för det lilla man har. Man ska inte se sig som ett offer å tycka synd om sig själv eller jämföra sig med andra hela tiden tycka att det är fel att nån har lyxiga saker.Det finns många som har det myckert sämre än dig och mig Ida. Och det finns många som har det mycket bättre än Helena... Ne va glad för det du har. Å vad glad för det andra har. Å om Helenas väskor. Hua jätte dyra. Skulle aldrig köpt en sån. Men skitsnygga e dom ändå. Å ja. Jag e glad för att H har möjlighet att ha dom. Det handlar inte om att kasta skit på dig. Det handlar om att man vill få upp ögonen på dig så du ser vad du själv har å lär dig att uppskatta det. du har dina prioretingar, H har sina och jag har mina. Helena är glad för sina guldkorn å jag är glad för mina, Men du verkar bara se det andra har å tycka att dom inte är värda det. Å tycka att det e onödig lyx.

Kommentarer
Postat av: Ida aka Eedaaa

Jag vill bara säga en sak om det här.

Jag orkar inte lägga mig i längre om allt som skrivs. Du får ha hur många väskor du vill det har jag aldrig satt mig emot. Och jag får ha teknikprylar. :)



men jag tror vi sätter punkt i den här diskussionen, de kommer bara sluta med att jag blir arg o sur och det orkar ingen :) Men det var kul att "diskutera":)

2012-02-01 @ 13:04:44
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tycker absolut du ska fortsätta blogga... Roligt att höra människors åsikter om olika saker.. I bland blir det heta disskutioner i bland mindre. Det är väl det som för det spännade me olika bloggar. Intressant läsning är det iaf.. Fortsätt me det du gör

2012-02-01 @ 17:33:56
Postat av: lisa i varberg

gud vad du stör dig på att just 'ida skrev att du kunde skänka pengar istället för att köpa väskor.själv tycker jag att du gör vad du vill med din mans pengar men inte skulle jag köpa dyra väskor . För det första är du bara en vanlig kvinna inget märkvärdig och inte går du på flotta fester att du behöver dyra väskor.tycker inte du har speciellt glamoröst liv att skryta om. jag och min make med har hus ,barn och vi tjänar bra båda två men inte tycker jag att mitt liv är mer glamoröst än någons annans.jag tycker du borde bli mer trevligare och ha empati för människor och inte skryta så mycket som du gör .

2012-02-09 @ 14:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0