Kvälls inlägg!

Jag har bestämt mig över att ändra på mitt liv och mina vannor. Kroppen funkar inte att bara sova ett få timmar varje natt. Jag lägger mig på tok försent och går upp i ottan. Hjärnan säger stop. Jag dricker för mycket kaffe och röker alldeles för mycket, äter gör jag också oändligt dåligt.

Jag ska lägga mig SENAST klockan 12 varje kväll annas funkar inte detta. Jag lagar middag varje dag tills johan kommer hem och jag ska spara av den maten tills dan efter som jag kan äta med emma på lunch. Äter vi ute så har jag köpt fys mat ja färdig mat som bara tar ett par min i micron sen är det klart. Jag laddar alltid kaffekokaren om kvällen en full kanna som jag sätter på när jag vaknar på morgonen. jag dricker upp allt det kaffet innan klockan är fyra och måste göra en kanna kaffe till kvällen också. När jag dricker kaffe röker jag oerhört mycket han jag någon på tråden också så är det kört jag kan röka ett halvt packet på en timme och dricka fyra koppar på den timmen SJUKT. jag måste börja dra in på kaffet så röker jag inte så mycket. Jag ska gå ner till en kanna om dan och det ska räcka. Finns det inte mera kaffe på kvällen så kan jag dricka vatten, är kaffet slut i termosen på kvällen brukar jag göra snabbkaffe. som jag just dricker nu. Har drukigt redan två kannor kaffe, ja johan har tagit en kopp i kväll med. Men det är ändå på tok för mycket kaffe.

Detta är en bra början till ett bättre liv, snart knackar magkatar eller magsår på dörren så bäst att agera innan de är här.........


Snart ska jag lägga mig som sagt, ska bara duscha och plocka in i diskmaskien först!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så helena, nu har du kommit in i en bra cirkel (hoppas du förstår va jag menar) det vi prata om i telefonen haha...

Gör som jag, hata kaffe... :)



vi hörs väl av snart igen.. kram kram

2010-08-27 @ 12:56:44
Postat av: June

Jepp det er kanskje inte så bra och drikke 2 kanner kaffe. Röking ja du vet nå vad jag tykker om det. Hoppas du lykkas med ditt nye levnadsett. kram

2010-08-27 @ 18:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0