Dotter och mamma roll!

Ja ni ser vad klockan är och nu är jag klar med städningen. Jag har si så där 100 maskiner tvätt kvar men städingen är KLAR för idag iaf.

I morgon ska vi iväg till Mamma och Åke. Jag har sett framemot detta hela veckan. Jag längtar så.

Sen Emma har kommit i mitt liv eller rättade sagt de senaste månaderna har jag kännt en sak jag aldrig trodde jag skulle känna. Jag vill vara när min mamma. Jag ringer mamma ganska ofta och berättar om Emma. Det kan vara töntiga saker som att hon sitter på Bobby car:en jätte bra nu till att hon fått en tand. Jag vill att mamma ska vara stol och det vet jag att hon är det säger hon flera gånger. Jo det jag vill berätta är att jag vill vara nära mamma. Jag kan inte förklara hur jag känner men av någon anledning så känner jag mig trygg där just nu. Mamma är ju alltid mamma. Det är speciellt när dotten får barn kan jag tänka mig att man som mamma känner och det är väl viktigt att dotten känner att mamman finns där och det gör jag med mamma. Hon finns där för oss.
Nu när jag ändå är hemma och dräller så känner jag bara varför är jag inte oss mamma och Åke mera nu när jag ändå kan? Jag ska snart åka iväg till henne och Åke igen och stanna ett par dagar. Jga tycker det känns tryggt. Man känner inte samma för Johans mamma men jag vet att är det något finns hon där i vått och tort.

Detta känns jobbigt att lägga ut, men så känner jag och det står jag för.

Jag vet att några äldre damer läser bloggen, Birgitta och Riitta främst till er. Hur kännde ni när ni blev Mormor? Alltså när era döttrar fick barn. Va det inte något speciellt? Snälla berätta för mig.
PS vill ni inte berätta så är det okej det med :-)

Kommentarer
Postat av: Riitta

Jodå Helena.Jag är en stoltt mormor.Farmor är jag inte en men hoppas att blir det också.Du är helt normal när du känner så.Tror också på det att när barnen har fått egna barn då kommer man "igen" närmare varandra.Det finss ju så många faser i barnens liv.Först är det mamma som är bäst.Sen blir det fröken som vet allt när man börjar ettan och mamma vet inget.Sen kommer tonåren,då är mamma dum i " huvudet".Men när man får själv barn då är mamma bäst igen.Det gör nog alla nybliven mammor ringer hela tiden till sin mamma båda berättar och frågar allt om barn.Och som mamma och mormor blir man ju Jätteglad.Tänker ofta dom nyblivna mammor som inte har nån mamma som dom kan ringa till?Jag hade inte det möjligheten heller ville gärna ringa ofta till mamma men avståndet var för långt.Hon bodde ju i Finland.Att vara farmor kan jag inte uttala mig en.Om förhållandet mellan mamma och dotter har blivit "så där" med någon anledning innan, Då dotter själv blir mamma så händer det ofta att dom hittar varanra igen på nytt.Det har man sett i verkligheten också.Det är säkert sant att kärlek mellan mor och barn är det äkta kärlek. Är säkert på att din mamma är Jätteglad när du ringer till henne ofta. Alla mammor vill ju det, att barnen litar på dom. Barnen blir nog aldrig "riktig vuxna" i mammas ögon;)Så dum är man ju som "mamma." Så ofta jag har fått höra allafall: Men mamma då jag är vuxen nu. haha.....

2010-11-05 @ 03:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0