Så där ja!

När jag bestämde mig för att flytta till stora staden Göteborg, va det lite baktanke med det hela. Jag vill vara på en plats där jag va anonym. Där jag kunde gå till affären och veta att jag inte träffar på någon jag känner eller att kasöskan känner igen mig. Ja ni från MARK vet vad ajg skriver om och förstår vad jag menar....
Jag fick ju som sagt praktik på coop kök och kafé, Där jobbade det en hel del ungdomar som jag börja umgås med. Särskillt en som heter Madde. Vet inte om ni kommer ihåg henne. Är ju super längesen jag umgicks med henne. Hon iaf kom från olfsbo (?) kommer inte ihåg vad det heter,Meeeeeeeeeeeeen skit samma. Iaf vi börja prata om att jag kom från Skene och så. Hon berätta att hon har en kusin där som är lika gamal som mig. visa sig att jag vet mycket väl vem han va. Vi har ju gått i skolan ihop så klart :-)
Idag när jag satt ute och små prata med Linda (Kände ju inte varandra så bra då). Jag tar och skriver vad vi sa det lättare så.
Linda -Vad ska du göra efter jobbet?
Jag -Jag ska åka till björkås i Ytterby
Linda -Jaså, där har jag bott var i björkås ska du?
Jag -jag vet inte vilket nr, men precis i början, när man kommer upp för backen
Linda - A det va där jag bodde
Hon förkarar vilket hus med handerna, sen fortsätter hon prata
Linda -Det va så att killen som bodde där skulle flytta till sin tjej och jag fick lägenheten.
Jag -Det va jag som va tjejen......
Jag kände på mig att jag kände igen henne så väl. Detta va sommaren 2005 och det är Robert vi pratar om. Kommer ni ihåg när jag va tillsammans med honom?  Jag och Linda träffades vid ett tillfälle där kommer vi ihåg. Men jag är förändrad sen dess så hon kände inte igen mig :-)
Värden är så liten hela tiden.
När bor vi ju i Bohus och det ä super litet här. Alla känner alla och jag har fastnat i detta igen. Man VET vilka som jobbar i kassan på netto och de känner igen mig.
I bland träffar man någon där nere och säger hej och pratar lite....
Å jag som skulle flytta till Göteborg och vara anonym! TYPISK!!!!

Kommentarer
Postat av: eedaaa

Det kvittar nog vart man flyttar.

Man blir ikänd, de tar bara lite olika lång tid. Men mark är hopplöst, men de är nog för folk vet vem vi är från födseln.

2011-07-14 @ 19:37:46
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: mizca

Svar: Öh .. Jaa! Han skall fan inte ha all mat.

2011-07-19 @ 21:54:26
URL: http://www.mizca.se
Postat av: mizca

Svar: Han är väldigt snäll så han delar på allt.

2011-07-20 @ 10:56:53
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Lindisen

Haha guuuud va du har bra minne om vad vi sa=) Men jag kommer så väl ihåg det.. Gud va vi garva när vi väl kom på att det va så det va haha. Och här står vi idag.. År 2011 flera år senare.. Under dessa åren har man gått igenom Skratt och tårar. Tur att du flyttade till bohus även om nu dom skulle känna igen dig på netto...=)

2011-07-20 @ 23:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0