God Morgon!

Hallå Hallå!
Nu ringde Hanna två gånger igår och skrek om att jag måste blogg! har fått sms av henne i morse att jag måste blogg. Gud vilket tjat =)
Det jag va förbannad över härom dan, vad va det?
Grejen är så här att om jag bloggar om det så blir det sånt jävla liv! Så jag avstår. Men jag kan bara tillägga en sak.
Härom dan så va jag och Johan inne på skratteverkets sida och kolla om vårar deklarationer va gjorde och både min och Johans va klara. Jag får 2900:- tillbaka medans Johan får Betala 6000:-. Då gck jag i taket! Ni vet vad jag tycker om skatt och var skatt pengarna går. Han har kämpat hela året med sitt jobb och får betala ännu mera skatt. Ska jag tillägga att han varje månad lägger 54% skatt för att han tjänar bra. Ja ännu mera pengar till staten som dem sedan kan lala ut hur som hellst!
Ska jag tillägga att någon fick glasögon av soc precis? Ja en ny mobil hade hon råd att köpa men inga glasögon. konstigt! Efter detta kan jag inte hålla käft längre!

Kommentarer
Postat av: eedaaa

Om jag ska vara ärlig så hade jag räknat med att du skulle störa dig på att jag får glasögonen av socialen, OM jag får några, NU ska jag beslutet tas efter att jag varit på synundersökning.

Och du, mina glasögon går på närmare 3500;-, tror du jag skiter pengar? Jag har inte råd och stå för det själv och därmed får jag ut dom via soc, för det är en mänsklig rättighet att se "normalt" när man har socbidrag.

Och mobilen visste jag oxå du skulle störa dig på. Men ja, jag har köpt en mobil, jag fick pengar till det pga min ser ut som den gör, det vet ju du med.

Men snälla Helena, du har mig både på facebook och MSN varför kontaktar du inte mig där istället för att kasta skit på mig i din blogg? Gör du det för att dra läsare genom att smutskasta en annan person?

2011-03-24 @ 12:38:47
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skatten går inte bara till socfall.går till massa annat oxå.går till skola,vård,mediciner.men jag håller med dig att har man ej råd med att köpa egna glasögon men har råd med ny mobil och dvdfilmer och annat när man går på soc då är det fel.man måste ju inte ha ny mobil el ny data när man inte har råd.men socfall köper ju mycket nya saker.jag har inte ens råd med sånt fast jag arbetar.jag får ju betala allt själv.en som har från soc får ju el,facket vård o medicin o busskort betald och har ändå massa över till mat o annat.förstår du är irriterad för det blir jag med..

2011-03-24 @ 15:21:02
Postat av: jimmy

Fsn va du ska hacka på Ida jämt

2011-03-24 @ 17:33:33
Postat av: Mizca

Vad fan.. så trist att behöva få rest när han betalar 54% skatt... usch. Förstår att du är upprörd.

Jag väntar fortfarande på min deklaration skall dimpa ner i lådan, är så nyfiken.

Andreas fick sin idag och är lycklig över den.. över en månadslön tillbaka ;)

2011-03-24 @ 18:13:53
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Helena

Var skrev jag om dig Ida??

2011-03-24 @ 22:44:38
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: eedaaa

helena; Ingen är dum i huvudet!

det är så uppenabrt, för det är JAG som får glasögonen av soc (kanske) och det är JAG som precis köpt mobil, och du skrev inlägget väldigt lägligt efter jag bloggat om de..

2011-03-24 @ 23:03:23
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Mizca

Svar: Njaa.. för det första kommer inte hans skatt tillbaka förrän i december och för det andra måste vi nog ha dessa för att betala tillbaka lite av våra lån (eller till den trista renoveringen).

Jag vet ännu inte hur mycket jag får, om jag nu får tillbaka blir det nog bara någon tusenlapp men jag önskar det är lika mkt som Andreas..

Och jag önskar man kunde unna sig något.. vi behöver komma iväg han och jag.. bara umgås vi två, inte bry oss om vardagen eller annat, i hopp om att förhållandet blir bättre. Så en kryssning eller hotellweekend hade ju inte vart helt fel, men jag tror inte vi kan göra det ... =(

2011-03-25 @ 09:20:00
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Anonym

Du kommer få enorm dålig karma. Du verkar totalt genomrutten. Kom ned på jorden.

2011-03-29 @ 02:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0