Skrämade, hur ni tänker!

Jag svarar nu på erat inlägg om hundar i funkus som ni ser neranför.
Jag ska först svara på detta inlägg
GOTT HEM SÖKES: 2 år gammalt barn. Orsaken är att jag har köpt en hundvalp och tycker inte att jag har tid för barnet längre, jag är också rädd att att barnet biter min valp. Barnet är renligt och har fått alla vaccinationer. Behöver nytt hem från i morgon, kommer annars att avlivas. Tack.
Ja varför skickar ni inte i väg barnet? Varför är det alltid hunden som ska fösas bort? Skaffar man en hund eller vilket husdjur som helst ska man för fan ta ansvar och ha kvar den oavsett som den tar tid eller om man skaffar barn. Man få¨r väl tänka på det innan man skaffar en hund att `det kanska kommer ett barn` ni vet en hund kan leva upp till 10-15år tänk så här var står jag om 15år? eller tänker man att man kanske inte ska skaffa barn på 15år? Tycker det är förjävligt att folk bara så där kan kasta ut en hund och skylla på att tiden inte finns. Inte tänka på hunden känslor utan vi kör ut den som inte kan prata, det löser vi problemet med. Om det blir så att man inte har tid med hunden eller sitt husdjur kan man ju be om hjälp så som man ber om hjälp för barnet. Fråga en granne föräldrar kompisar eller nått. Skulle ni kunna avlata min hund lite? Svarare än så är det inte.
De roligaste nu att männskan bara kan med och fråga. Alltså inlägget från familje liv
Har haft problem under en tid med att min son på 3,5 år är på och retas med vår hund jämt. Han är på honom ofta, kör sparkbil efter honom, försöker klättra på honom och drar honom i öronen.
Vi är noga med att han inte ska bråka med hunden, de leker fint ihop annars. Men ibland får vi stänga in hunden i ett annat rum för att han ska få vara ifred.
Vid något tillfälle har han markerat på gett ett naffs på fingrarna. Inte okej, men min sambo tycer att det är sonens fel som är efter hunden. 

Idag lekte de tillsammans som vanligt. Hunden var lite tvär för han hade ont i benet och jag bytte blöja på lillebror så jag såg inte exakt vad som hände. Men så hör jag ett illljut, en hund som skäller och så kommer en jätteledsen kille till mig och berättar att hunden bet honom. Han har ett tandavtryck precis under ögat, det kom lite blod och blir väl mer en blåtira nu. Och så ett över ögat och flera på sidan av huvudet. Ett riktigt bett..

Skällde ut hunden efter noter och band honom i trädgården. Sedan berättade sonen att han  bitit hunden i ryggen. Det var därför han blev så arg.

Sambon är vansinnig på vår son, vi har skickat bort hunden till svärföräldrarna så länge på obestämd tid. Men sambon tycker att allt är vår sons fel. Han är så arg på honom..

Hur tacklar man detta? Är det sonens fel?

Vill inte ha hunden mera om han gör såhär. Men min sambo ser blint att det är sonens fel som gjorde att hunden bet honom..
Så jävla klart att det är mammans och pappans fel att detta händer. Inte fan är det hundens eller sonens fel. Jävligt dåligt ledarskap. Stackas hunden som ska behöva teroliseras varjedag utav ungen. Tycker så synd om hunden som ska behöva leva i detta. Varför ska man göra sig av med hunden? Ganska lamt att skicka i väg problemet och tycka allt är frid och fröjs sedan. Tror ni hunden vet varför hen får flytta? han viste inte bättre för det inte finns någon ledarskap. Stackas hund. TA ANSVAR!!!
Förstår inte hur man kan skylla på en stackas oskyldig hund.

Kommentarer
Postat av: Ida aka eedaaa

Men du gör dej ju inte av med ditt barn om du har ett djur som ger sig på barnet? :O

Jag har tre katter, men skulle dom attackera mitt barn om jag hade något så hade jag ju inte gett bort barnet för att de kom in i bilden sist?

Man ger ju bort katten isåfall.. samma med hund eller vilket djur de nu gäller..

2011-09-11 @ 21:21:23
URL: http://eedaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0