Familjen Köpmans helg

Jahapps då va denna helgen till ända och i morgon åter går det till vardag igen.

Johan hade sin första pappa dag i Fredags, alltså han ska ta ut pappa dagar Fredag Lördag och Söndag och de pengarna ska jag få av honom så slipper jag plocka av min dagar som typ inte är värd nått.

Hela Förra vecka va jag typ SKIT förkylld och det fick Emmas kropp försig och också ha, Så i Tordags kväll börja om. Johan hade henne natten mellan Torsdag och Fredag hon hade vaknat nästan hela tiden av att honom inte kunde andas. Stackas Emma. Träppt näsa är inte roligt. I Fredags på dan lätt hon inte så farligt. I precip inget. MEEEEEN natten till Lördag hej å hå! Jag fick sova 2½ timme. Stackas lilla stumpan.
På Lördags morogn  åker vi i väg till Skene och Marknaden. Gud va folk och gud va barnvagnar som rulla omkring aldrig tänkt på det innan. Kanske för man själv kör vagn nu.
Träffa lite gamla skol kompisar och så. Köpte bara en "övningsgår" Tröja det va allt.
Träffa även Jenny och compani Niklas sprang marknadsloppet och vi heja på.

Sen åker vi till Pappa Emma va super hungrig och ger henne mat. Spelar lite kort och dricker kaffe. Springer ner på gården för att säga hej till Hanna.
Åker till Patrik och Eva lena för att äta kräftor. Kim och hennes kille Niklas är där med. Mamma och Åke också.

Åker hem till mamma för att sova. SKÖNT Efter en natt med bara två timmas sömn. Hoppas på att Emma ska sova den natten och det gör hon. Sov ända till halv åtta :-)

Vaknade i morse. Mamma ochÅke åker till blomjätten? undra om det hete så och vi stannar hemma och tittar på tven. Åker sedan till Jenny och Peter dricker kaffe.
Åker tillbaka till patrik och eva lena för att möta upp mamma och åke som ska hjälpa oss och köra hem en tv:e vi fått av dem.

Nu har vi varit hemma en stund och jag ar fått upp frinden i trappan här ner jag köpte förra veckan. Emma har inte somnat ännu. Tycker det låter som att hon har fått en hes hals. Hon har 37,1 så ingen feber alls. Fick en Alveon ändå. Hon sitter här och gnäller. Ska snart gå upp och lägga mig med henne.
I morgon ska vi till BVC.

Återsende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0