Hinner inte

Lovade ju kort, men jag hinner inte.Har tusen anra saker att göra.

Vilken dag det har varit ida konstig värme, jag älskar detta. Vi har varit en sväng oss Linda och hämtar bilen sen blev det en pizza, Gottit.

Emma har börjat allt mera äta fast föda på dagen. jag tycker det är jätta svårt och vet hur mycket hon behöver äta eller hur ofta.Just nu känns det som att hon äter hela tiden. Ja iaf varannat timme.


Mjölken får hon nu bara på kvällen och morgonen. Jag försöker avvänja henne att INTE äta på natten. Hon åt innan både kl ett och kl fem men ett målet behöver hon går inte att få henne och somna om innan hon får det.Men fem målet har hon inte velat ha på fyra nätter. Vore snällt att få råd och tips hur man ska "vänja av" henne ett målet. HUR GÖR MAN?!?


En fråga till hur mycket vägde erat barn när den va 5mån?

Kommentarer
Postat av: Riitta

HEJ!!!!



natten kl. 1 och 5 behöver hon inte längre äta. Försök om hon vaknar kl. 1 med lite vatten bara och sen nappen i munnen.Vill hon inte har bara vatten kan du ta lite-lite socker eller honung i att det smakar lite gott. Så gjorde jag med mina barn när dom var små. Lycka till. Har det så bra i värmen.

2010-07-11 @ 22:15:59
Postat av: Anita

INGEN honung till bebisen!!

Jag har oxå alltid matat Felicia kl 1 och 5 tidigare, 5 målet har hon slutat med, men 01 målet får hon fortf. tänkte låta henne få den ett tag till...varför vill du avvänja henne det målet förresten? Hur sent ger du henne mjölken? Min felcia äter kl 18.30 sista gången...sen kl 01, anldedningen till att jag inte vill avvänja henne är att då skulle hon vara utan mat mellan 18:30-07:00 tycker det är toklångt emellan.



kram kram

2010-07-11 @ 23:06:24
Postat av: Helena

Emma har skrikigt efter fem målet en gång på fyra nätter. Men somnade efter en stund igen.



Det är johan som vill. Vi va oss BVC ju härom dan och hon sa att hon ska avvänjas vid det och johan snappar upp det med en gång. Hon äter gröt och bannan vid 8 och sedan mjälken upp till vid nio innan jag lägger henne. Det kan bli allt mellan 200-120ml

Så allt är johans fix idé. Jag tycker också hon ska få ett målet. Jag brukar smyga upp och ge henne det så inte johan ser.

2010-07-11 @ 23:52:25
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: Anita

Men det är din Emma och om du känner att hon ska ha ett målet så låt henne få den.... men kom bara överrens med Johan...bra om ni tycker lika :) Annars blir det tufft då Emma blir större :) Alla BM tycker ju så olika. Sluta ge det då du själv tycker att hon inte längre behöver det och då hon är nöjd. Hoppas ni kommer fram till ngt bra!

2010-07-12 @ 00:03:04
Postat av: iidaa

herregud, avvänja henne från 1 mål på natten? :O

Lille L [du vet vem jag menar va?]

Han äter vid 00, 03-04, 07..

och hon har inga planer på att vänja av han med de..

2010-07-12 @ 02:20:43
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja det e alltid svårt att veta. Håller med Anita. Om du känner att hon ska ha det, så ge henne det. Nattha åt nattmål tills hon var över ett år. Medans Jessica slutade med nattmålet när hon var fem månader. Det e olika från barn till barn....

Saknar våra nattliga "kafferep"

Kramiz till er alla..

2010-07-12 @ 18:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0