BVC Besök

Jag älskar det spontana. Mamma gruppen på fajan skrev och frågade om någon va sugen på IKEA så nu är vi en hel hög som skall dit =)


Vi va oss BVC innan, Emma är 4½mån och väger 7220g Stora tjejen! Blir så glad att hon växer så bra! Förra veckan vägde hon 7020g tror jag det va över 7kg iallafall.

Emma har börjat med en ny söt sak. Hon gossar med det hon får tag i tex täcket kudden eller snutten. Så mysigt. Så nu när man lägger henne måste filten vara med. Det är så mysigt.
Hon har också börjat suga mycket mera på nappen. Innan kunde hon suga någongång då och då och istället köra in tummen. Så jag har försökt styra detta så hon inte ska bli något tum barn. Nu kan hon suga på nappen prencip när som. Men jag försöker hålla på att hon ska ha nappen i sängen endast i sängen. Det funkar än så länge.

För vist ser det illa ut när barn som är så där 2år och uppåt sitter ute i tex sandlådan och leker sedan ha en fet jävla napp i munen. eller när de springer runt hemma med nappen i munnen och leker. Tycker det ser så illa ut.


Kommentarer
Postat av: iidaa

Två år ja.. Men de kan du ju vänja bort dom med sen.

Mitt barn kommer få ha napp hela dagarna, men vid 2 års ålder kommer jag bara tillåta nattetid eller när barnet är ledsen..

2010-06-14 @ 13:17:11
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/
Postat av: Helena

Man ska passa sig jätte noga med hur det har nappen från början. Man kan lixom inte bara ta den ifrån dem en vaker dag. Därfö måste man börja i tid och s'ätta gränserna. OM det går så klart.

2010-06-14 @ 17:42:43
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: iidaa

Min brorson har haft napp, han valde själv att inte ha den på dagarna när han var ungefär 2,5, nu när han var 4,5 år valde han att inte ha den på nätterna..

förövrigt kämpade mamman med han i näsatn 9 månaden innan han tog den

2010-06-14 @ 21:24:47
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0