Ny Rutin

Igår här på mamma-träffen. Blev jag så inspererad av att deras äbisar åt så duktigt. Så jag ska tänkte att jag skulle göra ett försök igen med Emma och ge henne gröt. När vi börade med smakisar spota hon mest ut eller så öppna hon inte munnen. Så igår när Johan kom hem och middagen va serverad, Fick Emma äta gröt. Å hjälp va hon åt. Men då va hon hungrig också. Hon bara gluppla i sig som bara den. Börja gråta av glädje. Av den dl man gör gröten på va det inte mycket kvar. Så jag bestämmde mig för en ny rutin. Istället för mjölken på morgonen vid 8-9 ska hon få gröt. I morse va hon super hungrig oh satt så fint i sin stol och bara gapa och svalde. Så roligt att se.
Detta får man väl hålla på med ett tag innan man börjar och ge lunch och osv.

Alltså:
8-9 Gröt
och
18-19 Gröt eller ska jag byta ut det mot potatis och morot. Bara det att hon har ju spotat ut det med. Jag provar i kväll så får vi se.

Så tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0