Jobbansökningar!

Vet ni vad jag har gjort idag. Jag har sökt ca 40 jobb. Inte för att jag vill gå och jobba men man kan ju göra ett försök var man står och se hur många som svarar på mina mail. Jag vill verkligen inte tillbaka till coop, Jag trivs inte där och därför angaserar jag mig inte i att höra av mig dit. De har ringt ett X antal gånger och vill att jag ska komma men jag hitta på massa konstiga anledningar för att inte behöva komma dit.
Man ska väl må bra på sitt jobb eller? Trivs man inte på jobbet gör det hela människan. Man blir sur för ingenting och man lägger ju ändå ett X antal timmar på sitt jobb och då måste man tycka det är roligt att komma dit. Nu kan jag ju göra så här med jobb för Johan försörjer mig och Emma. Hade han inte funnits och gjort det så hade saken varit helt annat. Vi är en familj och familjen ställer väl upp på varandra eller hur. Johan kräver typ noll av mig. Förutom att jag ska ta hand om Emma så hon mår bäst. Han kräver inte mera. Sen så tycker jag att det självklart att jag ska städa handla och sköta alla hushållssyslor så det gör jag som en bonus. Vi kom överens om en hushålleska för att jag ska ha kul med Emma och inte lägga all tid på städning utan lägga den tiden på Emma. Man ska ju ta vara på småbarnstiden.
Nu tillbaka till mina jobbansökningar. Om jag nu skulle få ett jobb vill jag jobba på timmar och det är sådana jobb jag har sökt. Inte massa fastajobb det vill jag inte ha som länget är just nu.

Jag har så grymt ont i huvudet så jag måste ha en alvedon nu!

Kommentarer
Postat av: Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent

Usch, jag har drömt så i flera år. Det är jättejobbigt!

2010-11-10 @ 07:25:26
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0