Städning!

Så där ja, Nu a denna dagen till sin ända och jag är super trött som vanligt. Johan gick och la sig vid halv åtta och jag duscha och mata Emma så hon la sig väl vid halv nio. jag har haft massa egen tid två kvällar i rad nu, men ändå känner jag mig inte nöjd. Jag måste verkligen få ordning på vårat hem. Jag ska inte städa på fastaden utan gräva mig in i den. Jag pratar om skåp och gaderober. Nu när Emma sover om kvällarna och Johan med och jag har all tid i världen så sover de upp och de är ju precis där jag vill greja,Man har ju ett hjärta så om jag börjar och röja vaknar ju båda två. I morgon ska jag ringa Johans mamma och kolla om hon vill ta Emma hälst hela dagen så jag får något gjort. Det är jobbigt att greja och underhålla samtidigt. Så det vore super om hon vill passa Emma i morgon.

Jag har ju som sagt städat hela över vårningen med tandborse. Så skönt att fått de gjort. Men så fort Tajson kommer hem så är det klart, Då är det Hundhår typ över allt. Ganska tacksamt också grov städa NOT =)

Sen har vi tvätt korgen som är överfull så nu har det blivit tvätt på hela tvättstugegolvet. Jag skulle behöva fått fatt på någon firma som skulle kunna hjälpa mig och tvätta så jag kommer ikapp. Men jag vill inte att någon annan kommer och tar i mina trosor. Så jag lär väl få ta det med. Nu börjar det kännas i kroppen att jag saknar städeskan. Gud va jag avskyr detta.


Kommentarer
Postat av: Riitta

Är som du säger vad jag tycker!!!!Du i den

ållden som du är kan skriva ut det du gör??Har ett barn och är mammaledig???Lämnar hunden på dagis, behöver städerska och ev. någon som tvättar åt dig??Vad gör du på dagarna? Tror du hade klarat av detta själv.Kancke livet hade blivit roligare som riktig familje. Hoppas du förstår vad jag menar. Har det så bra!!!!

2010-11-04 @ 00:07:16
Postat av: Helena

Vad jag gör om dagarna? Jag leker med Emma och är med henne så mycket som möjligt. Jag är på mammaträffar babysim och öppnaförskolan. Jag handlar och sköter om Johan. Vill ju att ALLA i MIN familj ska må bra. Jag lägger heldre pengar på städning och är med Emma så mycket som möjligt än att spola bort hennes barndom i att städa. Jag är mamma ledigt. Alltså MITT jobb just nu. Johan jobbar mer än hel tid och han orkar inte städa efter något jobb. Så en städeska är vad vi behöver. Vi har haft en ett tag men vi kom i bråk tråkigt nog.

2010-11-04 @ 00:39:57
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: Riitta

Det är ju rätt som du säger att vara så mycky som möjligt med Emma. Men Emma skall leka för sig själv också och utvekla sin fantasi.Hon tar apsolut ingen skada om mamma gör nått med hemmet och hon får titta på.Snart springer hon med dig och vill hjälppa till och det kommer hon att uppskatta.Är säkert på att du klarar båda Emma och hemmet själv.Blir lite mer omväxlande till dig med om du inte bara håller på med Emma.Hon behöver lite egen tid fast hon är liten. Hon undersöker,känner efter och smakar allt nu och det måste hon får göra.Du tar nog för stor press på dig båda med Emma och hemmet. Har det så gott!!!

2010-11-04 @ 02:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0