Torsdag!

Städingen blev det ju mycket av idag. Fick inte tag på Farmor. Emma är ganska gnällig idag. Johan föreslog att jag får städa i morgon. Han är ju pappa ledig då och hemma med oss. Han får ta med pick och packet, alltså Tajson och Emma och åka i väg någonstans.
I kväll när Johan kommer hem ska jag ge mig på vårat badrum. Ska ta skåpen och röja därfeter blir det att skrubba duschen med tandborste. Duschen brukar jag städa en gång i veckan. Tycker det är vidrigt när det går längre. Så äckligt när det är ofrächt där. Man går ju lixom in där för att bli ren och är det vidrigt där så är man ju inte ren. Ja ni fattar. Samma med lamp knappar, det är som en bakterie odlig. Fy va äckliga de är om man inte torkar de typ varje dag. En bakteriodlig till är dörrhandtag. FYY VIDRIGT! TORKA TORKA TORKA

Kommentarer
Postat av: iidaa

ta inte detta fel..

men du har ju problem.. Det är inte normalt och städa så noga som du gör..

Min mamma är pedant, men inte ens hon städar så noga..!

2010-11-04 @ 23:01:22
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Helena

Idaaaaaaa Jag kan inte hjälpa detta. Jag vet att jag är stöd när det gäller städning. Jag vet inte vad det beror på, men jag är så korkad jag vet. Men det är roligt när det är klart =)

2010-11-04 @ 23:06:41
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: Riitta

Du har nog rätt Ida.Men jag vet hur Helena känner.Jag var, som hon när jag var ung.Men ållden och sjukdommen gjorde stopp för det.Och det är jag glad nu! Helena, Du behöver inte slita ut dig 30 år till, innan du förstår??Och vad det gäller rent på golvet när Emma kryper där.Tänk istället "lite skit rensar magen" Hon klarar det med som allt annat,den lilla "tösen".Natti-natti....

2010-11-05 @ 00:33:29
Postat av: Helena

Riitta jag tycker egentligen precis som du skriver "Lite skit ränsat magen" Men jag vill ha det fint omkring mig. Jag är oerhört pedant och det har jag varit de senaste 10åren. Jag vill inte erkänna detta men jag gör det ändå. Varje kväll skurar jag köket, lyckor, tömer sopor, torkar alla ytor, städar spisen (kvittar om jag använt den eller inte), Ugnen, torkar golvet. Kanske ska söka hjälp för detta ;-)

2010-11-05 @ 01:33:10
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: Riitta

Äntligen!!Ett steg framåt när du förstår detta nu.Om du inte klarar av det själv, då tycker jag att du söker hjälpp?Du vill att hele fam. mår bra?Men detta som du håller på nu mår inte fam. bra.Det kommer och tar på Johan också på framtiden och när Emma blir större påverkar det henne också.Snart blir det helt naturligt att hon kommer och "stöka" till på sitt sätt och det kommer inte du att klara av? Du kommer då att städa ändå mer.Du blir trött.Man orkar inte hur mycky som helst. Vem tror du då att lider ut av det?Det får du fundera över själv.Som sagt jag var lik dig före.Tack och lov har jag ändrat mig fast alldeles för sent.Hoppas att jag har kunnat hjälppa dig lite allafall?Inget fel att man vill har rent runt om sig, men det får inte går för långt.Sätt dig ner och tänk över vad du håller på.Livet är mer en bara städa.Lycka till!!! Kram....

2010-11-05 @ 02:01:41
Postat av: Tesan

Du kan få gå på städterpi hos mig ;-)

2010-11-05 @ 05:01:47
URL: http://tesansblogg.blogg.se/
Postat av: x

2010-11-05 @ 08:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0