Tröttsamt!

Hej allihopa!

Vilken skit dag det har varit idag, Regn-skit-dag!

Jag har inte fått fatt på något städbolag ännu tråkigt nog för nu börjar det dammit här. Måste nog ta och städa själv här ikväll. Fy så tråkigt!

Ni tycker 12-14tusen är mycket pengar som jag får av Johan men om man räknar lite på vad pengarna ska räka till så är det inte mycket.
Mat 7-8 tusen då ska det köpas blöjor välling renjörings medel hundmat toa papper shompo bindor och barn mats burkar
Kläder till både MIG EMMA OCH JOHAN
Apoteket
Bensin till min bil, tankar jag en full tank kostar det 850kr och jag brukar tanka två gånger per månad.
Det ska räka till mina nöjen, krogen bio besök MM
Sen om vi äter ute som på macdolnad´s eller på restaurang då betalar jag det med.
Vill jag köpa gardiner dukar eller blommor så ska det räka till det med, Alltså hemiredning.

Fick en kommentar om att jag "hittar på" i bloggen, Måste bara fråga vad menar du med det? Är du avis på något sätt? Eller vad grundar du kommentaren på? Jag berättar om mitt liv här. Ska jag bilddokumetera allt?

Sen en kommentar om att jag ville köpa nya vinter skor, Ja för de är omodena KANSKE! Sen va ett par obekväma trivdes inte i dem.

Kommentarer
Postat av: Linda (Nellies mamma)

HUmmm allt är ju relativt! Beror ju helt på vad man har för vanor.....Kan meddela att när mina/våra räkningar är betalda så har vi inte några 12- 14 tusen över.....tillsammans....

Jag har ca 4-5 tusen till att köpa mat till 4 personer och allt där till alltså apotek, kläder nöjen barnens aktiviteter osv.....sedan har ju sambon ca 4 tusen oxå som går till reparationer av hus, bilar båt, osv..... så för mig är 12-14 tusen extremt mycket....det är vad jag får ut ungefär i lön när jag jobbar!

2010-10-27 @ 20:12:49
Postat av: IIdaa

Jag grundar min kommentar på att du skrev för ett tag sen att du bara skriver 75% sanning.. Efter det blev man helt klart misstänksam.. Omoderna? Så länge man inte fryser. Jag Skiter i hur jag ser ut och om det är modernt eller inte.. Och avundsjuk? Inte för fem öre.. Jag trivs bra. Hellre det än att slänga pengar runt sig.. 8000 till mat?:o vi handlar för MAX 4tusen i månaden för bägge och djuren..

2010-10-27 @ 20:33:44
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Anita

Ida: hur kan du trivas så bra när du lever på andra??

ni och ni handlar?? andra handlar åt dig

2010-10-27 @ 21:14:26
Postat av: iidaa

Anita: har du något att säga mig har jag en egen blogg..

http://eedaaa.blogg.se

Skriv där om du nu ska hålla på o kaxa..

2010-10-27 @ 22:07:12
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Lindish

Ähh lika bra att slösa pengarna när dom finns..=) Det gör ingen lyckligare att ha dom på banken=)

2010-10-27 @ 22:32:23
Postat av: Hanna

Lindish: Precis, jag håller med dig... :)

Vissa säger ju, bättre fattig och frisk än rik och sjuk....

Men om man spenderar sina pengar så blir man fattig till slut, men har spenderat ändå :P

2010-10-27 @ 22:59:47
Postat av: M i z c a

Jag tycker som så, har man möjligheten på detta sätt som Helena faktiskt har så förstår jag inte varför man inte kan unna sig saker. Jag är klart avundsjuk då jag också gärna hade haft 12-14tusen istället för mina max 8000:-.. jag hade ärligt talat levt bättre o mått bättre då eftersom jag inte hade behövt oroa mig för räkningar m.m.

Men nu har jag det som jag har det och jag får helt enkelt vara nöjd över det, jag har åtminstone tak över huvudet :)

Jag är glad för Helenas skull, jag missunnar henne inte detta.



Om man har pengarna, varför kan man inte köpa nya skor om man tycker dom är omoderna? Har man inte pengarna får man kanske tänka om. Men i Helenas fall kan hon handla och då skall hon göra det.

8000 är nog inte enbart till mat, hon skriver ju att det är blöjor, välling, rengöringsprodukter, shampo medmera.. det kostar på och vill man ha bra märke på sakerna får man betala därefter.



Även om folk skriver att dom inte är avundsjuka är jag mer än säker på att en del kommentarer grynnar sig just i avundsjuka men man vågar inte erkänna det.

Klart som fan att jag också vill leva bra, jag är avundsjuk. Men man kan inte vara missunsam mot andra som har det bra, gläds åt dom istället.

2010-10-28 @ 18:23:06
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0