Ups!

Idag är det Måndag och det betyder ju att städeskan kommer hit och ska ta golven. Lena heter hon och kommer från ISS. Ja vet ni vad som händer jo jag rycker i hop med henne. Jag frågade lite försiktigt varför hon inte handtorkar golven. Hon sucka och sa att det ingår inte i hennes arbetsuppgifter att handtorka golven?! Hmm vi betalar för att hon ska städa. Men varför gör hon inte då som man frågar? Emma är på golvet nu och ålar om kring lite och Tajson kommer uteifrån och in. Han tar med sig massa äkligasaker och grus.Jag vill inte att Emma ska få det på kläder och framför allt inte i munnen. Hon suger och äter ju på allt. Så nu blev Lena så sur att hon inte kommer hit mera och städar för oss! HUR FAN KAN DE GÖRA SÅ? Jag fråga ju bara! I morgon är det jag som ringer ett nytt bolag som ska städa här. När johan kom hem berätta jag och han blev lite irreterad på mig. Att jag aldrig kan håll käft och bara va tacksam för det jag får! Att jag alltid ska lägga mig i =)

I morgon efter baby simmet ska jag få barnvakt hela eftermiddagen. Ska bli så himla skönt! Jag ska åka till Krister och katrin. Efter det ska jag möta upp Linda och vi ska fixa en sak. Ska berätta om det mera en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Riitta

HEJ!!!!



Blir så nyfiken.Vad menar du med Handtorkka???Du menar väl inte att hon skulle krypå på knä på golvet och torka??? En del använder fortvarande vanlig mopp och vatten med rengörinsmedel. Men det nya är ju dessa Microfiber moppar.Blir lika rent utan att behöver använda massa kemikalier bara fukta liten med vatten.Inte bra att använda massa kemikalier.

Har det så bra.....

2010-10-26 @ 00:38:41
Postat av: IIdaa

Vet du varför hon inte handskurar? För vi lever på 2000-talet.. Jag har aldrig krupit runt och skurat golv. Finns nåt som heter mopp.. Det använder jag :)

2010-10-26 @ 01:33:25
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: M i z c a

En städerska har itne alla saker som arbetesuppgifter bara för att hon är just städerska.

Om hon tillsammans med arbetsgivaren kunden bestämt vad som skall göras varje gång hon är där.. dammsuga golven eller vad det är hon gör istället för handtorka (vem fan handtorkar golvet nuförtiden förresten) så står det i hennes arbetsuppgifter och då gör hon det. Vill kunden ändra får denne helt enkelt kontakta arbetsgivaren så får ett nytt kontrakt skrivas!

Men att hon inte ville komma tillbaka för att du "bara frågade" är ju löjligt av henne.

Fast å andra sidan, vet jag ju hur du reagerar och hur du kan skriva (antar du kan säga samma sak också) och då förstår jag lite mer.

2010-10-26 @ 08:24:37
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Anonym

du har härlig fantasi...hahahahaha

2010-10-26 @ 08:57:10
Postat av: Anita

Bland dessa kommentarer märker jag att vissa inte vill ha rent golv, eller att vissa inte tar sig an att böja på knäna för ett rent hem..



Helena. Det som du sa till städerskan är helt rätt.. hon ska väl inte bara dalta runt där heller..

2010-10-26 @ 18:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0