Politik!

Vilket parti ska du rösta på? och VARFÖR?

Tror inte många vet varför de röstar si eller så. Utan att är föräldrarna röda så röstar barnen rött är föräldrarna blåa så röstar barnen blå!
Men jag tror inte det vet riktigt just VARFÖR.

Jag är uppväxt i en arbetarfamilj. Mamma har jobbat mycket med politik igenom åren men för ett tag sen la hon ner allt. typ 10år sen va väl det.Men jag kommer ihåg att hon va en mycket upptagen mamma och va med i mycket i kommunen. Hon jobba för skolar dagis och äldrevården skulle bli bättre. Vet inte varför hon la ner allt.

Nu är jag mamma och måste tänka på emma känner jag i detta valet, jag måste även tänka på att jag är typ arbetslös och det viktigaste HUSET med räntor. Måste nog tänka lite på Johan också. Han tjänar bra med pengar och måsta skatta mera än många andra gör.  Jag tycker därför de ska sänka skatten på inkomsten. Men ska jag tänka på Emma med det som är akuellt just nu är det ju Dagis om ett par månade. Jag vill inte att dagis avgiften ska vara svin dyr bara för de sänker skatten på johans lön (Ni fattar poängen)

Förra gången jag rösta va det ett lätt val. Jag bodde själv och bara hade mig själv och tänka på. Bara 11dagar kvar nu.


Och ni som inte röstar kom inte med en endaste åsikt!!

Kommentarer
Postat av: iidaa

Jag röstar och jag röstar för att jag bryr mig om politik.

Eller snarare, jag har alltid röstat rött för att min familj gör det.

Nu denna gången bestämde jag mig för att fatkistk bry mig om vad politikerna har och komma med och vad kommunens politiker resonerar om kommuinens "hälsa"

det har fått mig att byta parti.. Men jag ligger fortfarande på röd sida, men jag väljer att lägga den på vänstern istället för socialdemokraterna.

Moderna har regerat nu i 4 år och jag kan inte se så mycket positivt med det.. Men även dom har gjort några bra saker, men inte många..

Så jag stannar rött :)

2010-09-09 @ 01:07:44
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0