Dagis plats?

Emmas ettårdag börjar närma sig med stormsteg, Det firar vi med barnkalas tema, korv i bröd godispåse ballonger tårta och andra kalasiga saker. Sen va det det här med pressent? jahapps vad ska man köpa.Jag funderar på något som blir ett minne som hon kan ta fram i framtiden och glädjas av. Eller någon upplevelse. Vi har pratat rätt länge om att bege oss till Thailand och resa runt där. Kanske vore något att ge Emma i present? Sen är det ju ganska lätt att köpa till henne i leksaks och kläd väg. Det tar ju aldrig stop. Jag skulle lätt kunna köpa typ ALLT till henne. Men det måste ju finnas begränsningar.
Ja sen va det en annan sak jag tror jag stör igäll mig på. Nu när Emma blir ett betyder det att hon får börja på dagis. Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen Nähä det får hon inte för jag inte gör något så som jobbar sjukskriven eller abetssökande. Johan jobbar ju 100%, vad spelar det för roll om inte jag gör det? Vi betalar maxtaxan då borde ju vi få en plats eller? Nä det får vi inte.Bara för vi väljer att jag ska vara hemma "fru" så får vi inte ha Emma på dagis Tragiskt, Va då undanstött! Varför kan inte hon få leka där? Lära sig äta med andra barn eller avlasta mig lite. Nä bara för vi har RÅD att ha mig hemma betyder det att inte Emma får börja på dagis som alla hennes kompisar ska göra!! Tragiskt samhälle vi lever i! Borde vara någon korkad ideot som bestämmt det någon som inte vet bättre än att sabba för mig! EGENTIDEN lyser med sin frånvaro! Piss off!!!


Kommentarer
Postat av: Tesan

Tyvärr är ju sanningen så att dagisplatserna bara är till för tiden som det inte finns någon förälder hemma, då denna tex. jobbar eller då man är föräldraledig med ett annat barn. Så skaffa en onge till så får Emma gå på dagis 15 timmar/vecka :-D

2011-01-20 @ 23:32:39
URL: http://tesansblogg.blogg.se/
Postat av: eedaaa

Ta absolut inte denna kommentaren fel nu..

Jag menar bara väl..

Men det är den nya regeringen som bestämt att man inte ska få ha sitt barn på dagis samtidigt som man gick hemma..

Jag tycker det är rätt att man måste arbeta/söka jobb/sjukskriven för att få ha sitt barn på dagis..



Förresten, tror inte Emma skulle minnas en Thailandsresa :-)

2011-01-20 @ 23:48:25
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: eedaaa

Nej, jag missunnar absolut inte Emma att gå på dagis.

Min mamma valde bort dagis för mig, jag var hos farmor på dagarna när hon jobbade istället.

och det har stört mig hela livet, jag hade inte alls den gemenskapen med "kompisarna" i skolan när jag började och jag fick inte gå på fritids på eftermiddagarna.

så jag tycker absolut Emma ska gå i skolan, men kan ni inte få 15 timmar i veckan? vet MÅNGA som har så..

Tack, jag är inte van vid kjol :) men tack..

2011-01-21 @ 00:06:17
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: mikaela

men privata dagis då typ montessori eller någon dagmamma som inte e kommunal?

2011-01-21 @ 19:19:25
Postat av: Monica

Men du får väl bli arbetslös då.egentid får du väl ta när johan är hemma.men visst är det sjukt av vår regering att inte alla barn får gå på dagis.tycker det är lustigt att socialfall får ha sina barn på dagis och utlänningar som går som hemmafruar.

2011-01-24 @ 09:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0